Publicat per

FASE 1: DEFINIR LA COMUNITAT

Bona nit,
Després
 de valorar les diferents opcions que he analitzat, he escollit la parròquia del meu poble on vaig néixer i he crescut, la parròquia de Sant Esteve a Caldes de Malavella.
Com veieu no he dit església, perquè llavors només faria referència al temple, a l’edifici, la comunitat que he escollit fa referència, no només al lloc, sinó a la comunitat de fidels, homes i dones creient que es reuneixen per pregar, celebrar i rebre els sagraments, guiats pel rector. La parròquia de Sant Esteve, es troba documentada des de l’any 1053. Inicialment, era una possessió del monestir de Sant Salvador de Breda, però en 1.058 va ser restituïda per la comtessa Ermessenda al bisbe de Girona. Es tracta d’un edifici de planta basilical, amb tres naus, fins a la incorporació de capelles laterals i la modificació de la façana oest ja en el segle XVIII.

Al capdavant de la parròquia està el rector, Mn. Antoni Coll, que viu i fa vida de poble per poder atendre als seus feligresos a totes hores.
La gestió de la parròquia es fa mitjançant el Consell Parroquial, que el formen un representant de totes les activitats i àmbits, tant de vivència espiritual, com de gestió administrativa; Càritas, Vida creixent, Catequesi, Lectors, Litúrgia, una representant de les diferents congregacions que són les Vedrunes i les Hospitalàries, servei de neteja, administrador econòmic, etc. en total unes dotze persones encapçalades pel rector, que decideixen i regulen el funcionament de la parròquia.
Mitjançant la jornada de Germanor s’ajuda al sosteniment de les parròquies, amb el Domund per ajudar a les missions del tercer món, el dia del Seminari pel sosteniment dels que volen estudiar per ser preveres o diaques, Mans Unides per lluitar contra la fam en el tercer món, tot això també ho gestiona cada parròquia amb les indicacions del Bisbat.

Les diferents activitats que es fan en la parròquia són:
L’administració de sagraments: El Baptisme, la Confirmació, l’Eucaristia, la Penitència, la Unció dels malalts, l’Ordre sacerdotal, i el matrimoni.
La catequesi el formen els nens, nenes i joves per rebre el sagrament de l’Eucaristia i posteriorment el de la Confirmació.
Càritas parroquial, fa una gran feina d’assistència a famílies davant l’increment de la demanda per alimentació, s’han multiplicat les ajudes. Cal saber que es treballa conjuntament amb el suport de l’Ajuntament de la vila.
A l’Esplai Sant Esteve, hi ha un equip de monitors i monitores que participem en la vida associativa del poble, i té trenta-cinc anys d’antiguitat. Hi ha dos grups: Infants i joves. Fan activitats i sortides tenint com a referència els valors cristians.
També el Pelegrinatge a Montserrat, amb l’hospitalitat de Lourdes es visita a la Verge acompanyant els malalts, i també un viatge a Terra Santa.

Debat0el FASE 1: DEFINIR LA COMUNITAT